Jednostką pojemności jest amperogodzina. Wyraża się ją jako ilość energii, którą akumulator dostarcza przy zachowaniu odpowiednich warunków prądowych. Pojemność jest zależna od powierzchni płyt w baterii. Im więcej płyt, tym większa pojemność baterii. Akumulatory głębokiego rozładowania posiadają grubą płytę, odporną na cykle ładowania i rozładowania.
Bateria o większej pojemności powinna być zakładana do samochodów o dużej liczbie odbiorników energii elektrycznej. Jednak jeśli w pojeździe wykorzystuje się alternator o sprawności nieodpowiadającej pojemności akumulatora, to ta jednostka nie będzie nadążać z ładowaniem. W tej sytuacji niedoładowany akumulator straci swoje parametry.
Zależne od instalacji znajdującej się w pojeździe. W samochodach osobowych jest 12-woltowa. W pojazdach ciężarowych instalacja 24-woltowa wymaga połączenia dwóch 12-woltowych akumulatorów. Do starych pojazdów będą przeznaczone baterie o napięciu 6 V.
Im większa wartość parametru, tym mocniejszy akumulator i wzrost szans na odpalenie samochodu przy bardzo niskiej temperaturze. Baterie o wysokiej wartości prądu rozruchowego będą instalowane w samochodach z silnikiem diesla, ponieważ występuje tam wyższe sprężenie. Stąd warto zainwestować w akumulatory Duracell, o wysokich wartościach prądu rozruchowego.
Przy temperaturze -25 stopni akumulator będzie miał tylko 60% pojemności a częściowo rozładowany – odpowiednio mniej. Dlatego bardzo ważnym zadaniem jest doładowywanie jednostki, aby uniknąć problemów z odpaleniem pojazdu. Także wartość prądu rozruchowego spada wraz z temperaturą, mimo że zapotrzebowanie silnika na moc rośnie.