W samochodach powszechne jest stosowanie akumulatorów kwasowych. Tego rodzaju sprzęt nie sprawdza się jednak w łodziach. Na wielu akwenach zakazane jest korzystanie z tego rodzaju produktów ze względu na ich nieszczelność, a także ryzyko zatrucia się oparami ołowiu. Największą popularnością cieszą się akumulatory żelowe, które mają dużą pojemność, są całkowicie szczelne i przystosowane do wielokrotnego ładowania.W sprzedaży znaleźć można także baterie AGM wykonane z włókna szklanego. Ich charakterystyczną cechą jest bezobsługowość, a także duża odporność na wstrząsy. Dobrym pomysłem jest również zastosowanie akumulatorów litowo-jonowych, które są lekkie i bezpieczne. Ich zaletą jest możliwość wielokrotnego ładowania i rozładowywania, a także odporność na wysokie oraz niskie temperatury.
Szukając akumulatora do łodzi, należy pamiętać, że służy on nie tylko do rozruchu, lecz również do zasilania elektrycznych urządzeń pokładowych. Żeby uniknąć problemów z niedostatkiem energii, trzeba więc zwrócić uwagę przede wszystkim na zapotrzebowanie energetyczne łodzi. W celu jego obliczenia należy spisać zapotrzebowanie energetyczne wszystkich dostępnych urządzeń i pomnożyć je przez czas ich pracy. Uzyskany wynik należy pomnożyć przez 1,2, aby uzyskać pewien margines bezpieczeństwa. Istotne znaczenie mają również wymiary baterii oraz jej waga, która może wpływać na ograniczenie ładowności łodzi. Godne polecenia są m.in. akumulatory excide, które charakteryzują się dużą pojemnością, przy niewielkich gabarytach i ciężarze własnym.
Pojemność akumulatora, który powinien się znaleźć w łodzi, uzależniona jest także od jednorazowo pokonywanej odległości. Przykładowo wypływając w ośmiokilometrowe rejsy, należy zdecydować się na model o pojemności przynajmniej 80 mA. Warto również zwrócić uwagę na częstotliwość korzystania z łodzi. Przy regularnych rejsach najlepiej sprawdzi się nowoczesna bateria, którą można wielokrotnie ładować i rozładowywać. Jeśli rejsy będą się odbywać sporadycznie, można zdecydować się na mniej zaawansowany technicznie, a przez to tańszy sprzęt.