Każdy współczesny skuter, niezależnie od modelu i marki, posiada udogodnienia, które sprawiają, że jest idealnym pojazdem do podróżowania po mieście. Dzięki wykorzystaniu kierunkowskazów obsługiwanie go jest wygodne i bezpieczne, podobnie rzecz się ma ze światłami (mijania i drogowymi) oraz rozrusznikiem, którego obecność wyróżnia skutery spośród innych motorów. Jednak wszystkie to wygody są możliwe dzięki szerokiemu zastosowaniu akumulatorów w tej grupie pojazdów. Jak każdy inny element eksploatacyjny ulega on zużyciu. Dlatego warto kontrolować jego działanie i w razie konieczności nie oszczędzać na wymianie.
Najlepiej nie czekać, zanim zaczniemy zauważać poważne niedomagania akumulatora. Możemy bowiem okazać się, że nie będziemy w stanie go uruchomić, bo rozrusznik wymaga zbyt wiele energii, a nie każdy współczesny skuter posiada „kopnik” do manualnego uruchamiania silnika. Jednym ze sposobów samodzielnego kontrolowania stanu akumulatora jest wykorzystanie miernika prądu stałego. Mierzymy nim najpierw napięcie, jakie ma bateria przy wyłączonym zapłonie. Jeśli sporo brakuje do 12,5 V, sygnalizuje to jej uszkodzenie lub niedoładowanie.
Kolejnym elementem, który samodzielnie możemy sprawdzić, jest napięcie ładowania. Powinno się ono mieścić w zakresie 13,6 V do 14,5 V i nie zmieniać się wraz z dodawaniem gazu.
Jeszcze dokładniejsze wyniki uzyskamy, korzystając z pomocy warsztatu, wyposażonego w specjalny tester. Dowiemy się dokładnie, jak zachowuje się on pod obciążeniem i czy nadaje się jeszcze do użytkowania.
Najlepiej nie zwlekać bez potrzeby z jego wymianą. Nieprawidłowa praca tego elementu może nie tylko nas unieruchomić, ale również przyczynić się do uszkodzenia innych elementów skutera. Na szczęście koszt nowego akumulatora nie jest zbyt wysoki. Nie ma również problemów z dostępnością. Jeśli interesują nas akumulatory do skutera Poznań może nam zaoferować duży wybór wyspecjalizowanych firm.
Przy wyborze warto zwrócić uwagę na pojemność mierzoną w amperogodzinach, producenta i jego renomę, oraz na okres gwarancji, jaką oferuje sprzedawca lub wytwórca. Powinna ona wynosić co najmniej dwa lata. Po wymianie znów możemy cieszyć się bezawaryjną pracą naszego skutera.